sheltieflickorna.blogg.se
Agility, tävlingslydnad & rallylydnad

Toppen helg för TEAM PG

I Fredags åkte Bella, Eva och Pelle till Märsta-Sigtuna för att köra två agilitylopp. Bella har länge jagat sista agilitypinnen i klass 2 och de gick in och vann första klassen med ett kanonlopp! Woho!

I söndags var det dags för klass 1-2 tävling i Söderköping, vi var tidigt på plats för att mäta in Rappa & Knox då, sedan var tanken att jag skulle starta Rappa i hoppklasserna men tydligen får man inte starta en hund på 18- månaders dagen utan först dagen efter, vilket jag inte hade en aning om! Men jag fick starta utom tävlan, vilket jag är glad över! Det var ganska svåra klass 1 banor, mycket byten och få fina linjer för hundarna, men Rappa skötte sig bra. Hon var dock lite miljöpåverkad men följde med fint och sprang på bra- det kommer bli kanon i framtiden för hon är ju fortfarande bebis min lilla stjärna:)
Chipp startade alla lopp i klass 1 och var väldigt duktig!
Bästa teamet!

Efter en lång dag var det äntligen dags för Chess att starta och vi kunde inte gjort en bättre insats, visst några svängar var lite vida men i övrigt tre stycken perfekta lopp! Vinst i agilityklassen, vinst i hoppklassen och i andra hoppklassen en andra plats ( slagna med 2  tiondelar ). Så nu är Chess en klass 3 hund och det på heltid! 
Racerråttan<3

I lördags var Chipp och tävlade rallylydnad med Eva också förresten, han kom 5:a av 43 startande med över 90 poäng!

En riktigt toppen helg, och riktigt coolt att både Chess & Pelle tog sina sista pinnar samma helg!




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback