sheltieflickorna.blogg.se
Agility, tävlingslydnad & rallylydnad

Frövi 7/6

Just nu sitter jag på jobbet och tänkte därför passa på att skriva om söndagens tävling i Frövi, där jag och Chess gjorde debut i klass 3.
Jag var ganska nervös innan, i agilityklassen fick vi 5 fel i slalomingången och sedan diskade vi oss när Chess sprang framför mina fötter och in i en tunnel;)
Sedan var det dax för hopploppet som vi nollade!:) jag var lite tveksam i min handling och därför tappade vi lite fart, men jag är nöjd med de flesta av alla svängar och hur bra hon lyssnade på mig. Detta gav oss en sjätteplats och jag är supernöjd över hur debuten gick.
Nu ska det bli roligt med alla utmanade banor där vi ska samla rutin hela sommaren, för att sedan bli farliga- förhoppningsvis ska jag inte vara så nervös i fortsättningen.
På eftermiddagen var det dags för Rappa att köra klass 1, hon var inte alls så miljöpåverkad som i Söderköping och sista loppet är jag mest nöjd med. Dock behöver jag lära mig att styra Rappa, hon tar sina fina linjer med svängar och byten går inte alltid vägen;) Rappa verkar dock vara mycket mer nöjd med blindbyten än vad Chess är så jag ska tänka på att utnyttja dem. Jag tror att Rappa känner sig trygg med dem, och det ska vi absolut stärka!:)
Min lilla prinsessa!


Sara - Träning och hälsa

Hej! Allt bra med dig? Vilken fin blogg du har
Jag har en Dagens blogg tävling på min blogg, skulle vara super kul om du ville vara med! :)

Kram!

2014-06-10 / 02:27:27
BLOGG: http://nolongerironic.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback